Atilla İlhan ' nın Görmediğiniz Fotoğrafları

09:10 Unknown 26 YORUM

   
     Merhaba ! :)
 Arkadaşlar 3 gündür hiç bir şey yazamadım baya kötüydüm  ama yazdıklarınızı hep okumaya çalıştım,  2 gün önce paylaşacağım şeyi şimdi paylaşıyorum maalesef ... Şimdi gelelim bugün ki konumuza :) Konumuz ; Atilla İlhan,  bir kompozisyon yarışmada Atilla İlhan' ın fotoğraflarından oluşan  bir biyografi hediye etmişlerdi . Daha önce gördüğünüzü düşünmediğim bir kaç şey paylaşacağım sizlerle  benim için çok değerli olan bu albümden  .

             

                                         
                                         
                                                 BÜYÜK YOLLARIN HAYDUTU
                                                         
                                                            ATİLLA İLHAN


   İlk okuduğum şiiri ben sana mecburum ' du .  Ne çok bahsi geçerdi bu şiirin okulda :) büyük bir merakla bulup okumuştum lisedeydim tabi ve çok etkilenmiştim, herhangi bir sevgilim , sevdiğim hiç bir şeyim olmamasına rağmen,  kavuşamadığım bir sevdiğim varmış da kavuşmamız imkansızmış gibi komik bir hale bürünmüştüm :))

   Atilla ilhan okumaları benim için adeta bir yaşama biçimi halini aldı tıpkı Nazım baba gibi . Her yazdığını okuma merakı oluşuyordu içimde hepsini okuyamasam da bir çoğunu okuma fırsatım oldu .
  Sinemasıyla , televizyonculuğuyla gazeteciliğiyle , ''Büyük Yollların Haydutu''yla serüvenden serüvene koşmak ...

    Atilla İlhan herşeyden önce kendine özgü bir üslup yaratmıştı. Edebiyatta yaratılan bu üslup , giderek hayatı kavrama , açıklama ve dönüştürme uğraşında bir ahlak ' ın oluşmasına yol açmıştı.
 Genç kuşaklarla iletişimi büyük bir yazar kendisi.Hepimizi etkileyen de buydu sanıyorum.
Toplumsal yapımızın kimi özelliklerini farklı bir biçimde özümseyip , bu özelliklerden yaratıcı çözümler üretebiliyordu.

    Gerçeklere onun kadar ' diyalektik ' yaklaşan kaç yazarımız var ki ! Çözümlemelerinde , kimsenin dikkat etmediği küçük bir ayrıntıyı , bir bakarsınız ' belirleyici ' bir konum da algılamış ve ilginç yorumlara ulaşmıştır.

   Kimi aydınlarımızın aksine , her konuda güncel değerlendirmeleri , yorumları ondan dinleyebilirsinz. Üstelik ' kehanet kertesinde ' ... Örneğin yıllar önce ' Sultan Galiyev ' olayını irdelemiştir.  Otuz yıl sonra aydınlarımızın o noktayı yeni yeni keşfettiğini  görürüz . :)

    Atilla İlhan her şeyden önce bir şairdir. Onun şiirlerini besleyen düşünsel iklim şöyle tanımlanabilir aslında 20. yy insanının yaşadığı karmaşa , hayat karşısında edilgin konumdan sıyrılma mücedelesi...

    Atilla İlhan şiirlerinin ardında ; kimi serüvenler , onca filmler , anılar , fotoğraflar , anılar mektuplar var... Ve tabi ki büyük Aşklar da ...



           1920 ' lerde  ' asri '  bir anne ...
1920 ' li  yıllarda çekilmiş bu resimde Annesi ve ilk çocuğu Atilla görünüyor. Fotoğraf profesyonel bir fotoğraf stüdyosunda çekilmiş. 1920 lerde dedim dikkatinizi çekmiştir,  Memnune ( Perihan ) Hanımın görüntüsü o yıllarda bu kılık  kıyafet pek az Türk kadınında vardı .  Cumhuriyetin ilk yılları.



Yıl 1940 Beyoğlu ' nu ilk görüşü ... :)   İzlenimi ;  ''  Bu muymuş Beyoğlu ? ''





          Yıl 1949  Paris ' e ilk gidişi . Oraya inanmış bir '' Marksist '' olarak gitmiş :)





    
    İki genç şair

Can Yücel , İzmir ' de askermiş o zamanlar Atilla ' da tesadüfen İzmir deymiş . İkisini de bir şiir matinesine davet etmişler bu fotoğraf o gün çekilmiş o buluşmanın fotoğrafı  .




        Sadri Alışık dünya evine girdiği gün Atilla İlhan yanındaydı . O nikahtan bir poz .



 
   Resim Atilla İlhan ' nn  Zübeyde Hanım caddesinde' ki sakız biçimi evlerinin avlusunda çekilmiş. Üstadın kucağında ki bebek Sadri Alışık ' ın oğlu ''Kerem Alışık''  fotoğraf çok güzel geldi bana ya  :) Bu arada  Kerem Alışık günümüz en popüler Türk dizilerinden olan Kara Sevda dizisinde , yeniden  rol almaya başladı arkadaşlar izlemeyenler için söylüyorum :)


    Gümüldür Plajı' ndan bir yaz hatırası

Sadri Alışık ve Eşi ... O aralar Atilla İlhan yeni evlenmiş Bilket İlhan ile. Resmi de Bilket hanım çekmiş.




       ''Yasak Sevişmek ''    Yılları ....

Bazıları Paris te bazıları İzmir de yazılmış '' yeni şiirlerim'' i yeniden bir kitap ta toplama kararı vermiş . Kitabın adı '' Yasak Sevişmek ''  olmuş . Fotoğrafı Karşıyaka ' daki sakız biçimi evlerinin arka bahçesinde henüz nişanlı oldukları Bilket hatun çekmiş :)  Atilla İlhan 42 yaşında.
  

Başyazar ve Genel Yayın Müdürü 

İzmir ' deki gazeteciliği 1965 de başladı. 
Fotoğraf  , genel yayın müdürü masasında , o günkü başyazısını yazarken çekilmiştir.



Evet arkadaşlar daha onlarca fotoğraf var ama ben kısa kısa her bölümden , hepsinden biraz göstermeye çalıştım. Umarım beğenmişsinizdir. :) Yazıma son verirken şunu dinlemeden gitmeyin derim :)) 


26 yorum:

  1. Ne güzel resimler paylasim için tesekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Ne demek beğendiğine sevindim sevgileerr...

    YanıtlaSil
  3. Görülmeye değer ve gördükten sonra memnun kalınacak fotoğraflar. Görmemiştim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tesekkur ederim vaktini ayirip okudugun icin ❤❤❤ 😙

      Sil
  4. ne güzel bir yazı bu yaaaa :) ne yakışıklıymış de miii. bizim ülkenin en önemli aydını galiba di mi bu amca yaaa :) bi deee, sana geçmiş olsuuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen deep ! En onemli aydinlarindan bu amca 😂 cok sagol kuzumm gecti zati

      Sil
    2. Bu arada bu yorum seysini de yapti arkadasimz sagolsn olmus demii

      Sil
  5. Fotoğraflar... :)

    en de beklerim sayfama, iyi günler! :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba teşekkür ederim yorumunuz için geliyorum ziyarete iyi günler :)

      Sil
  6. ☺ teşekkür ederiz emek vermişsin güzel olmuş

    YanıtlaSil
  7. Atilla İlhan deyince bile aşık olasım geliyor. Daha önce görmemiştim. Emeğine sağlık 💙💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ya hele bir de şiirlerini dinleyince :) sağ ol tatlım

      Sil
  8. Attila İlhan ı duruşunu ve şiirlerini severim. Güzel bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için , beğendiğinize sevindim :)

      Sil
  9. Atiila İlhan'ın öldüğü gün öyle hislenmiştim ki, onun için bir şiir yazmıştım. Ama bulamıyorum.
    Resimler harika idi. Soyluymuş demek ailesi. Görgüyle yetenek birleşince sonuç hayranlık uyandırıyor. Allah rahmet eylesin. Bizleri ruh zengini yapan şairlerimiz bunlar. Düzenleme, resimler ve sunum için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiiri bulursan okumak isterim ece ablacımm ❤❤❤ bizlere ilham veren ufkumuzu genişleten dev yazarlarımız... yorumun için çok teşekkür ederim ❤

      Sil
  10. Çok güzel bir paylaşım... Ne güzel duygular veriyor şiirleri. Aşık olmasan da aşıkmışçasına hissettiriyor o duyguyu... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ya bi ben değilmişim öyle hisseden demek :D çok sevindim şu an sevgilerr benden ❤❤❤

      Sil
  11. Çok güzel bi yayın olmuş adaşım.Ayrıca sayende sakız evlerinin anlamını öğrenmiş oldum.Hem de kalbin 35 buçuk attığı şehrimde ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim adaşım !❤❤❤

      Sil
  12. Attila İlhanın fanlarındanım. Harika bir şair ve aydın.
    Gençlik fotolarını biliyordum ama bebekliğini hiç görmemiştim :)
    Muhteşem bir paylaşım olmuş yaa çok teşekkürler fıstık ^.^ Kompozisyon hediyen pek anlamlı tebrik ederim ;)

    YanıtlaSil
  13. Çok teşekkürler derya ablam , senin yerin benim için çok farklı :)) sana karşı içimde bi sıcaklık samimiyet oluşuyor istem dışı sanki yıllardır tanışıyormuşuz gibi hissediyorum . blog hayatımın ilk günlerinde elimden tuttup beni cesaretlendirdiğin için çok teşekkür ederim :*

    YanıtlaSil
  14. Harika bir yayın. Başkadır İlhan. Atatürk temalı kitapları bile şiir kokar.

    YanıtlaSil