Nazım Hikmet Aşığı olmak ...

08:18 Unknown 31 YORUM




Nazım Hikmet aşığı bir insan olmak ;  alabildiğin kadar kitaplarına sahip olmayı gerektirir. 

Nazım Hikmet aşığı olmak ezberleyebildiğin kadar şiirini ezberlemeyi gerektirir.


Nazım Hikmet aşığı olmak yazdıklarının derinliklerine girip hissedebilmeyi gerektirir.

Nazım Hikmet aşığı olmak çevrendeki herkese onun hakkındaki bütün bildiğin he şeyi anlatıp onlara da sevdirmeyi gerektirir. 

Nazım Hikmet aşığı olmak sana şiir yazmayı öğretir , ufkunu genişletmeyi empati kurmayı öğretir.
   
Ve daha bir sürü şey ...

   Evet arkadaşlar  belki profesyonel bir kameram yok çok kaliteli bir çekim yapamadım fakat orda görünen değerler benim için o kadar önemli  ki .... Evimde onlar için özel kitaplığım var ben onlara baktıkça mutlu oluyorum huzur buluyorum. Lise yıllarımda  arkadaşımın yoğun isteği üzerine iki tanesini ona verdim fakat geriye gelmediler , hayatta en nefret ettiğim şey okunması için verdiğin kitapların geri yerine gelmemesidir neyse konuya dönelim biz .

Şimdi sizlere biraz  MAVİ GÖZLÜ DEV ' den bahsedeceğim.


 
    Nazım Hikmet ' in eserleri  neredeyse bütün dünya dillerine çevrilmiştir. 1901 de aralık ayında doğmuş ama 1 yaş büyük görünmesin diye 1902 doğumlu olarak yazdırmışlar :).
Galatasaray lisesinde okuduktan sonra yükseköğrenimini  Heybeliada Bahriye Mektebi nde tamamladı. Hamidiye Kruvazörü'nde güverte subaylığı yaparken , hastalandığı için  askerliğine son vermek zorunda kaldı , bu arada ilk şiirlerini de yayımladı.


Daha sonra 1921 yıllarının başlarında Kurtuluş Savaşına katılmak için Anadolu ' ya geldi ve Bolu 'da öğretmen olarak görevlendirildi. Sonra da Moskova'ya giderek Doğu Emekçileri Komünist Üniversitesi'ne   kayıt olmuş . Bu okulda siyasal bilimler ve iktisat okumuş.

1924'te Anadolu ' ya  döndü. Aydınlık Gazetesinde yayınlanan yazıları  yüzünden on beş yıl hapsi istenince tekrar  Sovyetler Birliği'ne gitti.  Af kanunu çıkınca tekrar yurda dönüp , Resimli Ay dergisinde çalışmaya başlamış.
1932 ' de yeniden 4 yıl hapis e mahkum olmuş ama Onuncu Yıl Affı ' ndan yararlanmış bu kez de :) 
1938 de  orduyu ve donanmayı isyana teşvik ediyor iddiasıyla 28 yıl 4 ay hapis cezasına çarptırıldı.
Bursa ve Çankırı da yattı 1950 de  cezası bitti ve çıktı fakat yine izleniyordu her yazdığı her söylediği kontrol altındaydı . Kitaplarını yayımlatamadı  oyunlarını oynatamadı.

3 haziran 1963 de de  kalbine yenik düşüp Moskova' da hayatını kaybetti. 

Şiirlerinin çoğu  ünlü sanatçılar tarafından bestelendi ; Fikret Kızılok , Fuat Saka , Ezginin Günlüğü , Grup Yorum , ve Zülfü Livaneli gibi bir çok değer ...

  Büyük haksızlıklara uğramasına rağmen '' İnsanları seviyorum'' diyen büyük insan , gelmiş geçmiş en büyük yazarlardan biridir kendisi. Büyük Üstad...

En güzel şiirlerinden biriyle bitirmek istiyorum ... 

Nazım Hikmet RAN....

     
    ÖZGÜRLÜK ATALARI 

Nesilde silsile var,nesle dediler kuşak
Birindeki asîl ruh,diğerindeki uşak

TÜRKLÜK bizim neslimiz ASYA’da ilk yurdumuz
Bizi oddan kurtaran ASENA’dır kurdumuz…

Özgürlüğü ilk duyan,dünyaya yayan biziz
İlik gibi özgürlük dolu kemiklerimiz…

Esirlik ne bilmeyiz,biz özgürce yaşarız
ÖZGÜRLÜK TARİHİ ‘ nin her sayfasında varız…

FRANSA yardım aldı KANUNİ SÜLEYMAN’ dan
FRANSIZ DEVRİMİ’ nin özünde odur yatan…

KIZILDERİLİLER ‘ in deniyor TÜRK atası,
O mayayla kuruldu günün AMERİKA ‘ SI…

Başlar üstünde BAYRAK ve tam egemen VATAN,
ÖZGÜR YAŞAM aşkıdır şairleri coşturan…

Ne şairler su içti bu GÖZE kutsal nîmet…
Bak işte NAMIK KEMAL…bak işte NAZIM HİKMET…

SABAHATTİN ALİ ‘ ye odur sabrı öğreten
‘ALDIRMA GÖNÜL…’ diye hisli şiir söyleten…

MEHMET AKİF yazıyor ‘ÇANAKKALE DESTANI…’
‘İSTİKLAL MARŞI ‘ TÜRK’ün son özgürlük ilânı…

Güttüğümüz siyaset ne ırk! ne kafatası…
TÜRKLÜK hakkın simgesi,özgürlüğün atası…

Dünyaya tek tip anıt dikilecekse eğer
O,ATATÜRK olmalı, ancak ona bu değer…

Kaderin cilvesi bu…veren dâima verir…
Kötülüklerin tümü verdiklerinden gelir.

31 yorum:

  1. heeey çok iyi yazı bak :) (bir de başlığı bi kontrol etsenee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ettim ettim kuşum ya sonradan gördüm :)) çok teşekkür ederim beğendiğine sevimdimm 💕

      Sil
  2. Büyük şair. Dünya kabul etti. Ne yazık ki canım ülkem hiçbir şeyin kıymetini bilmediği gibi Nazım'ında bilmedi:( Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağzına sağlık valla canım aynen öyle, ne bildiler ne biliyorlar ...

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş. Severek okudum , kaleminize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) beğendiyseniz ne mutlu 💕

      Sil
  4. Güzel yazı tebrik ederim ellerin dert görmesin :)

    YanıtlaSil
  5. Üstüne bir şair daha olamayacak şair... En büyüklerden. Nasıl anlatır, nasıl yazar okurken haretlere düşürür. Anlatım; ama önce duymak. Hepsi var. O zaman ortaya Nazım Hikmet çıkıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Icine surukleyiverir yazdiklarınin büyük ustad ... essiz yorum yetegiyle hayranlık uyandiriyor her kitabinda siirinde sozlerinde .... ne diyebiliriz ki Allah mekanini cennet etsn insallah

      Sil
  6. Ben de çok severim. Tekrar tekrar okunabilen yazarlardan

    YanıtlaSil
  7. Moskova Novodevicky'de bulunan mezarına ziyaret etmek bana nasip oldu. Orada iken sürekli memleket hasreti çekmiş birinin Rusya'nın soğuğunda yatması üzücü geldi. Mezarı yanında ise Vera'nın mezarı bulunmakta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vera'ya

      gelsene dedi bana
      kalsana dedi bana
      gülsene dedi bana
      ölsene dedi bana

      geldim
      kaldım
      güldüm
      öldüm demek istiyorum o zaman :)

      Sil
    2. Yorumun icin tesekkur ederim bu arada :)

      Sil
  8. Önce geldim yalnızca resimler vardı bir yazı yoktu. Yorum yapmaya koyuldum. Nazım Hikmet aşığı biriyim bende. Onun yazdığı ve ona yazılan bir sürü kitap. Sonra yorumu yaptım fotoğrafı kaldırmışsın.


    Gerçek şair kendi aşkı, kendi mutIuIuğu ve acısıyIa uğraşmaz. ŞiirIerinde haIkının nabzı atmaIıdır, diyen bir adam. Paylaşımın için teşekkür ederim canım. Yüreğine, kalemine, emeğine sağlık 💙💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım teknik bir aksaklık oldu herhalde bağlantıda yoksa ben yorumunu hiiç görmedim :( kusura bakma lütfen . çok teşekkür ederim canım güzel yorumun için yorumların benim için değerli :)

      Sil
  9. Nazım Hikmet şiirlerini severim. ☺

    YanıtlaSil
  10. Ah ardından ne kadar söz söylense, ne kadar avülse az.. Hep az, az, az olacak. Kendisine hayranlığım tarifsiz.
    Yalnız gözümden kaçmadı tüm kitapları eski yayın evinden. Adam yayınları :)
    Benim ilk Nazım'ım ablamın Adam yayınları kitabıydı. O gün bugündür takıntım. Her kitabı hala yok. O yayın evinden olanları eski kitapçılarda, sahaflarda bulup bulup topluyorum. Eşimin sevgiliyken ilk hediyesi de Adam Yayınlarından çıkan tüm hikayelerinin serisiydi. Nasıl evlenmeyeyim sonra :) Nazım seven adamla evlenilmez mi :)

    Ah yazdım da yazdım. Paylaşım süper. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bende bütün seriyi tamamlayamadım ya adam yayınlarını şimdi bulmak zor benim de eksik bazıları buldukça toplamaya çalışıyorum bende umarım bir gün bütün kitaplarına sahip olabiliriz. Nazım seven bir eş bulmuşsun ohh ne mutlu sana :))
      sen kendiliğinden seveni bulmuşsun bizde zorla bile olsa sevdiririz :D nazımı sevmeyen adam mı olurmuş bizim lügatımızda yok ! :D

      Sil
  11. Bu Dünya'dan bir Nazım Hikmet de geçti ve ne yazık ki kıymetini bilmeyen yine bizim ülkemiz... Şimdi seni kıskansam mı ben? ^^ O kitapları görünce eridim resmen. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha güzelleri daha cogu senin olsun kiskanma ya 😀

      Sil
  12. Nazım Hikmet'i ve eserlerini kim sevmez ki? Kim olacak, kıymet bilmez ülkem insanı!

    Bu dünyaya bir Nazım Hikmet daha gelmeyecek. Eserleri ve karakteri sayesinde ölümsüz şair, Mavi Gözlü Dev.

    Emeğinize sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  13. Harika bir yazı olmuş Aytülcüm.
    Nazım Hikmet cidden büyük bir şairimiz yazarımız.
    Kuvayı Milliye Destanı benim gözümde paha biçilemez bir eser. Bu eseri okullarda okutulmalı tarih dersinde. Hem şiirin verdiği duygu gücü hem de tarih akıyor her dizeden. Böyle ustalar zor gelir.
    Muhteşem Mavi Gözlülerimiz onlar bizim <3
    Bu arada müzik eklediğin için sana yazdığımız postlara vereceğin yanıtları izleme seçeneğini işaretleyemiyoruz tatlım. Böylece yorumumua verdiğin cevabı ve eğer soru sorarsan onu da göremeyeceğim ki :(
    Onun bir çözümü vardır belki. Deeptone 'a sorsana onun çevre çok geniş ya biliyordur kimler bu sorunu çözmüş. :D (deeptone yakında bana uçacak ahaahaha ama ama o çok tatlıdır kırmaz ki kimseyi ; ) )
    çok öptüm mutlu günler canım <3<3<3

    YanıtlaSil
  14. ...Bir kırmızı gül dalı.Şimdi uzakta...Bir kırmızı gül dalı eğilmiş üzerine yatıyor oralarda.Bir eski gömütlükte yatıyor Usta.Bir kırmızı gül dalı eğilmiş üzerine.Okşar yanan alnını bir kırmızı gül dalı Nazım Usta'nın... Gece leylak ve tomurcuk kokuyor...

    Adaşım, leylak ve tomurcuk kokularını hatırlattın yeniden.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haziranda ölmek zor .... Sevgiler arkadaşımmm :)

      Sil
  15. Şiir, aşkı nasılsa misafir eder. Ama insan aşkını, hürriyetin değerini, türk olmanın gururunu ve vatan aşkını her şair böyle işleyemez. Vatan hasretiyle ölmüş, vatanının bağrına gömülememiş bir şair. Ruhu şâd olsun. Allah rahmet eylesin...Göz yaşlarımı tutamadım yaşadıkları aklıma gelince. Kalemine sağlık kızım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canım ablam bende böyle şeyler yaşadığını öğrendiğimde göz yaşlarımı tutamamıştım . Vaktini ayırıp yazdıklarımı okuduğun için çok tesekkür ederim 😙😙

      Sil